Alla inlägg under maj 2011

Av uppgiven - 6 maj 2011 09:55

Ny dag att tampas med nya problem.

Även om detta jag skriver öppet om på bloggen "mörkar" min dag så har jag även mycket glädje i mitt liv.


Barnen.

Dom är alla 3 så fantastiska - underbara - kärleksfulla - hoppfulla.


"Mamma, oroa dig inte, vi har det bra ändå"


Dom lever i nuet, dom kräver inga extrautrustning m,m...

Dom kanske önskar & vill ha, men kräver Aldrig något.


Vänner finns här med, trevliga goa underbara vänner.


Pengar är inte allt sägs det, men nog underlättar dom om dom finns.


Det är dyrt att vara fattig finns det ett ordspråk som heter.


Håller med där, man måste hela tiden hitta lösningar som är dyrare än vad det annars skulle ha varit. Nya lösningar som är dyrare.


Jag hoppas att EN dag skadet vända....


En dag så......

Av uppgiven - 6 maj 2011 01:37

När? Och då menar jag När ska vinden vända? När ska det bli bättre?

Hur länge ska man kämpa?


Kämpar fortfarande. Ansökt Igen om skuldsanering. Hoppas på att det ska gå igenom. Har flera ggr brytit ihop, senast för en timme sedan.


Utan stöd & backup, när ens föräldrar inte längre finns i livet som kunnat träda in & hjälpa. Har tidigare pratat med banker om ett omstartslån.

Svaret är betsämt: NEJ.

Jag förstår det, säger inget om det, absolut inte.

MEN, jag kan tycka att har jag nu på de senaste 3 åren lyckats få ner skulden hos kronofogden med ca 40 000 kr & INGA NYA skulder tillkommit, att jag klarar en vardag med en kallhyra på 5000 kr + el + värme + hemförsäkring + div olika avbetalningar & att överleva, snålt & fattigt, men överlevt.


När jag då är in till banken, lägger fram ett hus objekt som ska kosta 300 000 kr + de skulder jag har idag så skulle lånekostnaden bli 490 000 kr.

Tar jag ett lån på 490 000 kr så skulle min månadskostand inkl driftkostnader,hemförsäkring,sophämtning, lån & ränta & ALLA skulder bortbetalda & jag har ALLT på ett & samma ställe bli 4375 Kr/mån.


Nu idag betalar jag 9811 kr/mån.
Alltså skulle jag kunna ha ett sparande på ett servicekonto på 5436 Kr/mån.


Men inte får jag ett lån, en nystart. Har ingen medsökande, har ingen borgenär.

Men är inte dessa siffror övertygande? Inga nya skulder på 2-3 år, sänkt skulderna, om än sakta, men ändock har jag sänkt dom.

OM inte detta är övertygande om något, då vet inte jag.


Klart jag blir deppad & bitter, ett tag! Repar mig & kämpar lite till.


Vad göra??


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Pinga Frisim
  • Pinga Frisim

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards